Wanneer moet je een incassobureau inschakelen?

voordeel-incassobureau

Wanneer moet je een incassobureau inschakelen? Dit is voor elke ondernemer vaak geen goed nieuws als je je dit moet afvragen. Toch is het aan te raden dat wanneer je te lang moet wachten op een betaling, direct stappen onderneemt. Want wanneer een klant besluit om niet te betalen, dan kan dit wel eens maanden gaan duren. 

In ons geval heeft onze afdeling administratie al meerdere herhalingen gestuurd aan een klant van ons. Deze klant heeft al meerdere aankopen bij ons gedaan en heeft altijd netjes betaald. Daarom dachten wij ook dat dit met een herinnering wel zou gaan lukken.

Wanneer moet je een incassobureau inschakelen?

Wanneer moet je een incassobureau inschakelen? Zo snel mogelijk

Wanneer moet je een incassobureau inschakelen? Dit is wat mijn collega van de administratie aan mij vroeg. Om antwoord te geven ben ik eens op het internet gaan kijken. Toen ik op de website terecht kwam van billincasso.nl trof ik hier veel informatie aan. Al snel besloot ik ons probleem uit handen te geven aan dit bedrijf. 

Dit bedrijf werkt op basis van no cure, no pay. Dit houdt in dat wanneer dit bedrijf er niet in slaagt om jouw opdracht te voltooien? Jij als klant ook niets hoeft te betalen. Hierdoor heb ik er alle vertrouwen in dat dit bedrijf zich dus maximaal zal gaan inzetten.

Alles is netjes opgelost

Inmiddels ben ik een zeer tevreden klant van dit bedrijf. De klant heeft gelukkig betaald en ik ben erg blij dat het uiteindelijk geen gerechtelijke procedure is geworden. Als ik nu nog geen stappen had ondernomen dan had ik waarschijnlijk nog steeds een open post in de administratie. Het ging immers om een groot bedrag en ik hoop dat de klant voortaan direct betaald. Voortaan weet ik gelukkig bij wie ik moet aankloppen als onze factur(en) niet worden betaald.

 

 

Incasso