Media en journalistiek op Instagram

Iets waar Nederland heel erg vrij in is; de media en journalistiek. De meeste journalisten hebben een vrijheid van meningsuiting en niemand die er tegenwoordig anders van opkijkt. Echter krijgen mensen nog steeds niet alles mee wat er zich afspeelt in de wereld en hoe zich dit ook ontwikkeld. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat verschillende generaties meekrijgen wat er aan de hand is. De manier waarop dit tegenwoordig ontwikkelt kan worden is via social media. Dan in het bijzonder Instagram, een van de bekendste platformen van tegenwoordig.

Waarom Instagram? 

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Waarom juist Instagram en media en journalistiek een goede combinatie is, heeft te maken met marketingstrategie. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Wanneer een verslaggever een foto erop zet kan dit als extra stimulans gezien worden. Wanneer mensen een bepaalde foto van een gebeurtenis zien of volgen, kan dat ervoor zorgen dat het verhaal hun raakt. Ze gaan zich meer inlezen over deze situatie en dragen indirect mee aan de betrokkenheid op mediasites.  
 

Waarom chatkracht? 

Chatkracht dient hierbij als ondersteunende factor voor de bedrijven die hun werk meer willen uitbesteden. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!