Goede content marketing is nodig om je te onderscheiden

Nederlanders ondernemen en voor iedere ondernemer is het normaal geworden om een eigen website te hebben waar alle informatie op is te vinden. Echter wordt het steeds moeilijker om je online te onderscheiden. Het internet wordt steeds verder uitgebreid en er blijven website met veel content bijkomen. Hoe kun jij je dan anno 2018 nog laten opvallen? Juist, met content marketing. Hoe je dit doet? Ontdek het hieronder. Weet je nog niet wat content marketing precies is? Ontdek hier alles over wat content marketing is.

Dit is hoe je de content marketing inzet

Een juiste strategie voor de content marketing is erg tijdrovend. Wie het druk heeft kan het er lastig zelfstandig even bij doen. Indien je zelf onvoldoende vrije tijd hebt dan is het geen slecht idee om er iemand bij aan te nemen die dit op zich neemt. Een andere manier is om de content marketing uit te besteden aan een content marketingbureau in Nederland. Op deze manier heb je er zelf geen omkijken meer naar en weet je zeker dat het wordt uitgevoerd door een bedrijf met kennis. De tijd die je overhoudt kun je in andere werkzaamheden steken.

Ga je de content marketing zelf uitvoeren? Dan hebben we hieronder een lijstje met handige tips die je direct kunt gebruiken.

  • Focus op content die daadwerkelijke vragen van je bezoekers beantwoord. Beantwoord deze vragen dan ook zo zorgvuldig mogelijk, zodat wanneer bezoekers jouw pagina doornemen ze aan het eind veel antwoorden hebben gevonden.
  • Ga bij de vragen een stapje verder. Zoek naar vragen die samenhangen met jouw business en tegelijkertijd de business van een andere branche aanspreekt. Denk bijvoorbeeld aan een meubelwinkel. Een meubelwinkel kan een grote informatieve pagina maken met informatie over welke kleuren de muren moeten hebben om voor het beste contrast met verschillende meubelen te maken. De pagina op jouw website kan worden gedeeld met de websites van schilders. Wanneer zij deze aan hun bezoekers delen dan weet jij dat je een geslaagd stuk hebt geschreven!
  • Gebruik verschillende online tools, zoals SEMrush of Ahrefs. Hiermee kun je onderzoeken waar jouw potentiële doelgroep het meeste op zoekt of waar concurrenten het beste op scoren. Op deze manier kun je handig en snel inspiratie opdoen.
  • Doe daadwerkelijke onderzoeken. Je kunt een enquête houden, maar je kunt ook bestaande onderzoeken doornemen. Met behulp van veel externe data kun jij je eigen onderzoek maken.
  • Maak gebruik van social media om je onderzoeken verder in de markt te verspreiden. Zorg ook voor een netwerk dat je continue onderhoud. Jouw onderzoeken kun je op deze manier in je eigen netwerk verspreiden en op andere plekken onder de aandacht brengen.